Oddział Finansowy

Główny Księgowy

 Izabela Kilian


Dane kontaktowe:
Gabinet Głównego Księgowego
pok. nr 102 A
tel. 17 582 04 08
fax 17 582 80 08
e-mail: ksiegowosc@mielec.sr.gov.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek  8:00 - 16:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30



Do zakresu działania Oddziału Finansowego należy w szczególności:

  1. prowadzenie rachunkowości Sądu Rejonowego w Mielcu oraz obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i Funduszu Pomocy Postpenitencjarnej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające na zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
  • właściwy przebieg operacji gospodarczych,
  • ochronę mienia będącego w posiadaniu Sądu,
  • prawidłowe wykonywanie zadań oraz sprawozdawczości finansowej;
  1. prowadzenie ksiąg rachunkowych, środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz należności sądowych;
  2. przechowywanie w kasie Sądu dokumentów, składanych do spraw sądowych;
  3. przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji;
  4. gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dowodów księgowych;
  5. sporządzanie sprawozdań finansowych;
  6. kontrola przestrzegania w sądzie zasad gospodarki finansowej, w tym gospodarowania mieniem Skarbu Państwa i dyscypliny finansów publicznych;
  7. prowadzenie gospodarki finansowej Sądu zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej w szczególności na:
  • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi  w dyspozycji,
  • organizowaniu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
  1. wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu,
  2. przygotowywanie planu finansowego sądu, w tym w układzie zadaniowym i przedstawienie go dysponentowi budżetu sądów w obszarze właściwości okręgu, a następnie wykonywanie budżetu sądu;
  3. przygotowywanie projektu zmian w planie finansowym Sądu Rejonowego
  4. opracowywanie harmonogramu realizacji budżetu;
  5. dysponowanie rachunkami bieżącymi Sądu, z wyodrębnieniem rachunków dochodów i wydatków;
  6. monitorowanie wykonania wydatków w układzie zadaniowym i sporządzanie informacji w tym zakresie;
  7. sporządzanie kwartalnych ocen dotyczących wykonywania zadań oraz dochodów i wydatków Sądu;
  8. monitorowanie wykonania wydatków w układzie zadaniowym i sporządzanie informacji w tym zakresie;
  9. sporządzanie jednostkowej sprawozdawczości budżetowej oraz statystycznej w zakresie finansowym (część budżetowa 15/9), na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
  10. realizowanie obowiązków płatnika (składek ZUS) na podstawie odrębnych przepisów;
  11. obsługa elektronicznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR na poziomie dysponenta trzeciego stopnia;
  12. naliczanie i odprowadzanie podatku dochodowego od osób fizycznych;
  • prowadzenie sekretariatu Dyrektora Sądu;

 

Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy w Mielcu
Strona wygenerowana przez system (dynamicznie aktualizowana)
Dokument z dnia: 2011-11-16 23:46
Wytworzył: admin
Publikacja w dniu: 2023-08-30 14:37
Opublikował: Justyna Maroń
Opis zmiany: b/d
Ilość wyswietleń dokumentu: 6 237