Załącznik Nr 1 do zarządzenia A – 013 – 0130- 27/23 z dnia 19 czerwca 2023 roku
OGŁOSZENIE Nr A - 11 - 111 -5/23
Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu na podstawie art. 149a § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2023.217 t.j. ze zm.), rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 22 marca 2012 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko referendarza sądowego (Dz.U.2022.1407 t.j.) ogłasza konkurs na stanowisko referendarza sądowego w Sądzie Rejonowym w Mielcu 39-300 Mielec, ul. Kościuszki 15
1. Liczba wolnych stanowisk referendarza sądowego: 1 stanowisko
2. Termin i miejsce przeprowadzenia konkursu: 21 lipca 2023 roku, godz. 09:00, sala konferencyjna Sądu Rejonowego w Mielcu
3. Wymagania obligatoryjne
Zgodnie z treścią art. 149 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2023.217 t.j. ze zm.) na stanowisko referendarza sądowego może być mianowany ten, kto:
1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
2) jest nieskazitelnego charakteru;
3) ukończył wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra prawa lub zagraniczne uznane w Polsce;
4) ukończył 24 lata;
5) zdał egzamin referendarski, sędziowski, prokuratorski, notarialny, adwokacki lub radcowski lub ukończył aplikację sędziowską albo aplikację prokuratorską.
4. Wymagane dokumenty:
- pisemne zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu A – 11 – 111 – 5/23,
- wniosek o zatrudnienie na stanowisku referendarza sądowego;
- życiorys i informację o przebiegu kariery zawodowej;
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu sędziowskiego, prokuratorskiego, notarialnego, adwokackiego, radcowskiego lub referendarskiego albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dyplomu ukończenia aplikacji ogólnej;
- 3 aktualne fotografie zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i korzystaniu z pełni praw cywilnych
i obywatelskich; - oświadczenie o posiadaniu nieskazitelnego charakteru;
- oświadczenie o ukończeniu wyższych studiów prawniczych w Polsce i uzyskaniu tytułu magistra prawa lub zagraniczne uznane w Polsce;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu – o następującej treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sąd Rejonowy w Mielcu w celu przeprowadzenia rekrutacji na wolne stanowisko referendarza sądowego w Sądzie Rejonowym w Mielcu w drodze konkursu sygn. A-11-111-5/23”.
Data i czytelny popis kandydata
10) do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.
Uwaga! Zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu wraz z w/w załącznikami Kandydat składa jako komplet dokumentów trwale ze sobą połączonych. Stronice zgłoszenia Kandydat winien ponumerować typem numeracji „strona X z Y”(np.: str. 1/12).
5. Miejsce i termin złożenia przez kandydata zgłoszenia o przystąpieniu do konkursu:
- Termin składania dokumentów: 5 lipca 2023 roku
- Miejsce składania dokumentów:
Zgłoszenia kandydatów przyjmuje Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie.
Kandydat składa wymagane dokumenty opatrzone oznaczeniem konkursu bezpośrednio
w siedzibie sądu:
Sąd Rejonowy w Mielcu ul. Kościuszki 15, 39 – 300 Mielec
pok. nr 109 (Sekretariat Prezesa Sądu Rejonowego w Mielcu)
albo przesyła je za pośrednictwem operatora pocztowego. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego za datę ich złożenia uważa się datę nadania przesyłki w placówce pocztowej operatora.
Dokumenty, które wpłyną do Sądu Rejonowego w Mielcu po w/w terminie
nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone nadawcy.
Dokumenty złożone przez kandydata, który nie został zatrudniony na dane stanowisko
i nie został wpisany na listę rezerwową zostaną zwrócone do 14 dni od zakończenia konkursu.
Dokumenty złożone przez kandydatów wpisanych na listę rezerwową zostaną zwrócone
w terminie 14 dni od utraty ważności listy.
6. Przebieg Konkursu:
Konkurs przeprowadza komisja konkursowa powołana przez prezesa.
Konkurs jest przeprowadzany w formie pisemnej. Praca konkursowa składa się z dwóch części:
1) testu jednokrotnego wyboru, obejmującego 60 pytań z zakresu prawa cywilnego, postępowania cywilnego, prawa handlowego, prawa karnego, postępowania karnego, prawa karnego wykonawczego, prawa wykroczeń, postępowania w sprawach o wykroczenia, prawa karnego skarbowego oraz postępowania karnego skarbowego;
2) trzech kazusów, których rozwiązanie polega na opracowaniu projektu postanowienia wraz z uzasadnieniem - po jednym z zakresu prawa cywilnego, postępowania cywilnego lub prawa handlowego, z zakresu postępowania wieczystoksięgowego oraz z zakresu prawa karnego, postępowania karnego lub prawa karnego wykonawczego.
Konkurs trwa 150 minut i odbywa się w wydzielonej sali, w warunkach zapewniających kandydatom samodzielną pracę, w obecności wszystkich członków komisji. W trakcie części konkursowej polegającej na rozwiązaniu kazusów kandydat może posługiwać się tekstami aktów prawnych udostępnionymi przez komisję.
Opuszczenie sali w trakcie konkursu jest dopuszczalne w wyjątkowych wypadkach, pod nadzorem członka komisji wskazanego przez przewodniczącego komisji.
Każda praca konkursowa podlega sprawdzeniu przez dwóch członków komisji. Za każde prawidłowe rozwiązanie zadania testowego komisja przyznaje 1 punkt; w przypadku dokonania przez kandydata zmian zakreślonych odpowiedzi za dane zadanie testowe komisja przyznaje 0 punktów. Każdy z kazusów komisja ocenia w skali od 0 do 6 punktów.
Do zatrudnienia na stanowisku referendarza sądowego mogą być zakwalifikowani kandydaci, którzy uzyskali co najmniej 46 punktów z części testowej konkursu oraz co najmniej 12 punktów za rozwiązania kazusów.
Po zakończeniu konkursu komisja oblicza niezwłocznie liczbę punktów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów i wskazuje kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów. W razie uzyskania przez kilku kandydatów tej samej liczby punktów komisja dokonuje wyboru kandydata, biorąc pod uwagę doświadczenie w stosowaniu prawa oraz dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia wynikające z dokumentów dołączonych do zgłoszenia, przydatne do wykonywania pracy na stanowisku referendarza sądowego. Po przeprowadzeniu głosowania przewodniczący sporządza pisemne uzasadnienie wyboru kandydata, uwzględniając w szczególności, które dodatkowe osiągnięcia i kwalifikacje kandydatów wzięto pod uwagę.
Komisja konkursowa po przeprowadzeniu konkursu, w oparciu o jego wyniki, może wyłonić rezerwową listę kandydatów na wypadek zaistnienia możliwości zatrudnienia większej liczby osób lub rezygnacji kandydata.
Informację o wynikach konkursu prezes sądu umieszcza w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie sądu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Informacja o wynikach konkursu zawiera w szczególności:
1) imiona i nazwiska kandydatów biorących udział w konkursie;
2) imiona i nazwiska kandydatów wybranych lub imię i nazwisko kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzany był konkurs, albo informację, że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby punktów;
3) wyniki poszczególnych kandydatów;
4) rezerwową listę kandydatów albo informację, że taka lista nie została sporządzona.
Kandydatowi, po okazaniu dokumentu tożsamości, udostępnia się do wglądu w sekretariacie prezesa sądu protokół przebiegu konkursu w części obejmującej jego wyniki.
Informację o wynikach konkursu prezes sądu przedstawia prezesowi sądu apelacyjnego, chyba że żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby punktów.
7. Informacje dodatkowe:
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE L 119, s. 1) – zwanego dalej RODO − informuję, że:
1. Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w Sądzie Rejonowym
w Mielcu jest: Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu, 39-300 Mielec, ul. Kościuszki 15, tel. 17 582 04 20, fax 17 582 04 30, e-mail: prezes@mielec.sr.gov.pl.
2. Inspektorem Danych Osobowych w Sądzie Rejonowym w Mielcu jest: Pani Justyna Maroń Kierownik Oddziału Administracyjnego Sądu Rejonowego w Mielcu, 39-300 Mielec, ul. Kościuszki 15, tel. 17 582 04 74, fax 17 582 04 30, e-mail: administracja@mielec.sr.gov.pl.
3. Podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
tj. dobrowolna zgoda kandydata w zw. z art. 149a § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2023.217 t.j. ze zm.), § 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 22 marca 2012 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko referendarza sądowego (Dz.U.2018.769 j.t.)
4. Podawane przez kandydata dane są dobrowolne, ale konieczne w celu przeprowadzenia rekrutacji.
5. Dane przetwarzane są w celu rekrutacji na wolne stanowisko referendarza sądowego
6. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt 5 dane osobowe wyłonionego w drodze konkursu kandydata na stanowisko referendarza sądowego będą udostępniane Prezesowi Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie, zgodnie z treścią art. 150 § 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2023.217 t.j. ze zm.).
7. Prawa osób, których dane dotycz a:
W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do treści danych na zasadach określonych w art. 15 RODO
- prawo do sprostowania danych na zasadach określonych w art. 16 RODO
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych w art. 18 RODO
- w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Prawo do usunięcie Pani/Pana danych może zostać jednak ograniczone jeżeli ich przetwarzanie okaże się niezbędne:
- do wywiązania się z prawnego obowiązku Administratora wynikającego z przepisów prawa,
- do celów archiwalnych,
- do celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (RODO art. 17 ust.3)
e) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu
Ochrony Danych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
8. Dane kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj.:
- dane zawarte w dokumentacji konkursowej A-11-111-5/23 przechowywane będą zgodnie
z rzeczowym wykazem akt przez okres 5 lat począwszy od roku następnego
po zakończeniu konkursu na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2018. 217 t.j.).
9. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji:
W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
10. Informacja o przekazaniu do Państwa trzeciego:
Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
właściwe podpisy na oryginale Ogłoszenia
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Ogłoszenie w pdf | 283.24 KB |