Załącznik Nr 1 do zarządzenia A – 013 – 0130-2/23 z dnia 3 stycznia 2023 roku
OGŁOSZENIE Nr A - 11 - 111 - 1/23
Termin składania dokumentów: 23 stycznia 2023 roku
Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu na podstawie art. 155 § 2a, art. 155a § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2020.2072 - j.t. ze zm.), § 2 ust.
1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (Dz.U.2013.1228.) ogłasza konkurs na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Rejonowym w Mielcu 39-300 Mielec, ul. Kościuszki 15
1. Przewidywany termin zawarcia umowy: luty/marzec 2023 roku
2. Wymiar etatu: pełny;
3. Wymagania obligatoryjne
Zgodnie z treścią art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2020.2072-j.t. ze zm.) na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniony ten, kto:
1) jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
2) jest nieskazitelnego charakteru;
3) ukończył wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne uznane
w Polsce;
4) ukończył 24 lata
Warunkiem ubiegania się o zatrudnienie w sądzie jest złożenie przez osobę ubiegającą się
o przyjęcie na stanowisko asystenta sędziego oświadczenia, że nie jest prowadzone przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe (art. 155a § 6 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku – Prawo o ustroju sądów powszechnych).
4. Dodatkowe pożądane cechy i umiejętności:
- praca w zespole, komunikatywność, zdolności analityczne, kreatywność, odporność na stres;
- znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność obsługi komputera i biegła znajomość edytora tekstów Word.
5. Zakres wykonywania zadań na stanowisku – określony w art. 155 § 1 ustawy z dnia
27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2020.2072 j.t. ze zm.) oraz
w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 listopada 2012 roku w sprawie czynności asystentów sędziów (Dz.U.2012.1270).
6. Wymagane dokumenty:
- pisemne zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu A – 11 – 111 – 1/23,
- wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego;
- własnoręcznie sporządzony życiorys i informację o przebiegu kariery zawodowej;
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów;
- oświadczenie, o którym mowa w art. 155a § 6 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku - Prawo
o ustroju sądów powszechnych; - oświadczenie, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich, a także jest nieskazitelnego charakteru;
- aktualną fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu – o następującej treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sąd Rejonowy w Mielcu w celu przeprowadzenia rekrutacji na wolne stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Rejonowym w Mielcu w drodze konkursu sygn. A-11-111-1/23”.
Data i czytelny popis kandydata
- do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje
i osiągnięcia.
Uwaga! Zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu wraz z w/w załącznikami Kandydat składa jako komplet dokumentów trwale ze sobą połączonych. Stronice zgłoszenia Kandydat winien ponumerować typem numeracji „strona X z Y”(np.: str. 1/12).
7. Miejsce i termin złożenia przez kandydata zgłoszenia o przystąpieniu do konkursu:
Termin składania dokumentów: 23 stycznia 2023 roku
- Miejsce składania dokumentów:
Zgłoszenia kandydatów przyjmuje Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu w terminie wskazanym
w ogłoszeniu o konkursie.
Kandydat składa wymagane dokumenty opatrzone oznaczeniem konkursu bezpośrednio
w siedzibie sądu:
Sąd Rejonowy w Mielcu ul. Kościuszki 15, 39 – 300 Mielec
pok. nr 109 (Sekretariat Prezesa Sądu Rejonowego w Mielcu)
albo przesyła je za pośrednictwem operatora pocztowego. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego za datę ich złożenia uważa się datę nadania przesyłki w placówce pocztowej operatora.
Dokumenty, które wpłyną do Sądu Rejonowego w Mielcu po w/w terminie
nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone nadawcy.
8. Przebieg Konkursu:
Konkurs składa się z trzech etapów:
1) etapu pierwszego - wstępnej weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu;
2) etapu drugiego - testu obejmującego 36 pytań z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz postępowania cywilnego i karnego oraz z pracy pisemnej na jeden z dwóch tematów z zakresu prawa cywilnego i prawa karnego, wybrany przez kandydata;
3) etapu trzeciego - rozmowy kwalifikacyjnej.
Pierwszy etap konkursu polega na ocenie:
1) czy zgłoszenie kandydata spełnia wymogi formalne określone w § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (Dz.U.2013.1228);
2) czy kandydat spełnia wymogi formalne określone w art. 155 § 2 ustawy 27 lipca 2001 roku – Prawo o ustroju sądów powszechnych.
Komisja konkursowa ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu i umieszcza ją w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie sądu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej nie później niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu. Przedmiotowa lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów.
- Dokumenty złożone przez kandydata, który nie został zatrudniony na dane stanowisko
i nie został wpisany na listę rezerwową zostaną zwrócone do 14 dni
od zakończenia konkursu. - Dokumenty złożone przez kandydatów wpisanych na listę rezerwową zostaną zwrócone w terminie 14 dni od utraty ważności listy.
Drugi etap konkursu trwa 90 minut i odbywa się w wydzielonej sali – będzie to Sąd Rejonowy w Mielcu 39-300 Mielec, ul. Kościuszki 15 sala konferencyjna pok. 216. Każda praca konkursowa jest sprawdzana przez dwóch członków komisji. Za każde prawidłowe rozwiązanie zadania testowego komisja przyznaje 1 punkt. Pracę pisemną kandydata komisja ocenia w skali
od 0 do 9 punktów.
Do trzeciego etapu konkursu dopuszczani są kandydaci, którzy uzyskali dotychczas
co najmniej 29 punktów, w tym co najmniej trzy punkty z pracy pisemnej.
Podczas trzeciego etapu konkursu komisja sprawdza predyspozycje kandydata
do wykonywania zawodu asystenta sędziego i ocenia je w skali od 0 do 9 punktów.
Po zakończeniu konkursu komisja oblicza niezwłocznie liczbę punktów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów i wskazuje kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów.
Do zatrudnienia na stanowisku asystenta sędziego zostają zakwalifikowani kandydaci, którzy w trakcie konkursu uzyskali najwyższą liczbę punktów. W razie uzyskania przez kilku kandydatów tej samej liczby punktów komisja dokonuje wyboru kandydata, biorąc pod uwagę doświadczenie w stosowaniu prawa oraz wynikające z dokumentów dołączonych do zgłoszenia dodatkowe kwalifikacje przydatne do wykonywania pracy na stanowisku asystenta sędziego.
Stosownie do treści art. 155a § 5 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku prawo
o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2020.2072 - j.t. ze zm.) Komisja konkursowa po przeprowadzeniu konkursu, w oparciu o jego wyniki, może wyłonić rezerwową listę kandydatów na wypadek zaistnienia możliwości zatrudnienia większej liczby osób lub rezygnacji kandydata.
9. Termin przeprowadzenia II etapu konkursu:
13 luty 2023 roku (poniedziałek), godz. 09:00
sala konferencyjna Sądu Rejonowego w Mielcu
10. Informacja o wynikach konkursu umieszczona zostanie na tablicy ogłoszeń Sądu Rejonowego w Mielcu ul. Kościuszki 15 oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Sądu Rejonowego w Mielcu (www.mielec.sr.gov.pl).
11. Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE L 119, s. 1) – zwanego dalej RODO − informuję, że:
1. Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w Sądzie Rejonowym w Mielcu jest: Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu, 39-300 Mielec, ul. Kościuszki 15, tel. 17 582 04 20, fax 17 582 04 30, e-mail: prezes@mielec.sr.gov.pl.
2. Inspektorem Ochrony Danych w Sądzie Rejonowym w Mielcu jest: Pani Justyna Maroń Kierownik Oddziału Administracyjnego Sądu Rejonowego w Mielcu, 39-300 Mielec, ul. Kościuszki 15, tel. 17 582 04 74, fax 17 582 04 30, e-mail: administracja@mielec.sr.gov.pl.
3. Podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
tj. dobrowolna zgoda kandydata w zw. z art. 155 § 2a, art. 155a § 1 i § 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2020.2072 j.t. ze m.), § 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (Dz.U.2013.1228.);
4. Podawane przez kandydata dane są dobrowolne, ale konieczne w celu przeprowadzenia rekrutacji.
5. Dane przetwarzane są w celu rekrutacji na wolne stanowisko asystenta sędziego.
6. Zgromadzone dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
7. Prawa osób, których dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
a) prawo dostępu do treści danych na zasadach określonych w art. 15 RODO
b) prawo do sprostowania danych na zasadach określonych w art. 16 RODO
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych w art. 18 RODO
d) w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Prawo do usunięcie Pani/Pana danych może zostać jednak ograniczone jeżeli ich przetwarzanie okaże się niezbędne:
- do wywiązania się z prawnego obowiązku Administratora wynikającego z przepisów prawa,
- do celów archiwalnych,
- do celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (RODO art. 17 ust. 3)
e) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych,
gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
8. Dane kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj.:
- dane zawarte w dokumentacji konkursowej A-11-111-1/23 przechowywane będą zgodnie
z rzeczowym wykazem akt przez okres 5 lat począwszy od roku następnego
po zakończeniu konkursu na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164 t.j.).
9. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji:
W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
10. Informacja o przekazaniu do Państwa trzeciego:
Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu
Grzegorz Król
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Skan ogłoszenia | 300.24 KB |